Sunday, May 11, 2014

Learn to Drive: Day 13 & 14

Pagi Sabtu dan tadi pegi kelas memandu lagi. Macam biasa, aku mula dari litar dulu dan lepas lebih kurang setengah jam, Encik Sabri suruh aku pandu ke pekan Sipitang dan Mesapol. I believe that I'm getting better at it, tapi masih buat beberapa kesilapan seperti terlupa tukar gear ke gear 2 masa mo dekat2 kawasan sekolah n masa mo masuk simpang ke AMS sebelum keluar balik pi Mesapol tu. Lagi satu silap aku ialah masa mo dekat2 kawasan hospital balik dari Mesapol tu aku memandai plak tukar gear ke gear 2. Encik Sabri cakap nda payah, tapi perlahankan kereta jak. Tapi seingat aku, dia cakap hari tu masa mo dekat2 simpang masuk ke hospital tu, kena perlahankan kereta n tukar ke gear 2. Samalah macam dekat kawasan sekolah tu.  Hmmm ok ok, aku akan cuba nda lupa lagi minggu depan. Hari ni, aku dapat kontrol kelajuan supaya tidak lebih dari 60 km/j. Minggu lepas ada satu masa tu aku nda sedar sudah terlebih 60. Ahahaha. Encik Sabri cakap kalau dalam masa test gagal sudah tu. Ok, aku akan pastikan nda terlebih2 tekan minyak lagi pasni. Bukan jugak terlebih2 ba tu, cuma, aku nda perasan pun sudah terlebih tekan minyak. Rasa macam tekan sikit jak. Ahaha. Sebenarnya, ada satu lagi kesilapan aku hari ni. Tapi bukan di jalan raya, di litar! Hahahaha. Masa praktis side parking tu tadi aku ada terkasi jatuh satu tiang. Zzzz... Ko ni Nurul. Please be careful next time okay! If it was a JPJ test, you would have failed and had to take another test. You wouldn't want that, would you?

Tadi masa aku tengah tunggu kereta sapu yg aku naik untuk balik rumah dari Sipitang tu penuh, one of the drivers who were waiting for passengers asked me to help him solve a few riddles. The first one sounds more or less like this;

Ia bersakti,
Selalu dipuji,
Ia baik hati,
Dan tidak memungkiri janji.

They thought the answer was "hakim" or "pen". I could understand hakim, but, why pen? But then again, why hakim? A judge does not have sakti, unless he's from Hogwarts lah. Zzzzz.... In my head, I was like, "Tuhan"? But then, it is also not a right thing to say that God is "bersakti". Then the driver showed me a paper containing more than 50 possible answers of the riddles and asked me to guess which was the answer to this one. Then I saw "bidadari". So I told him that the answer was probably bidadari, then I shrugged. Well, it makes sense when compared with the other answers. I forgot what were the second and third riddles. *shrugs*

Btw, here are the songs that are in my current playlist. Yep, only 2 songs. :P

No comments:

Post a Comment