Thursday, November 27, 2014

Al-kisah Baru Kejap Tadi 2

Lokasi: Perpustakaan Negeri Sabah, UTC

Situasi: Azan Asar berkumandang dari telefon pintar milik aku. Seorang remaja lelaki dan dua orang kanak-kanak lelaki yg sedang menggunakan komputer terus berkalih ke belakang mencari-cari sumber azan itu dan bila mereka sudah pasti yg ianya datang dari aku, mereka berkalih lagi beberapa kali ke arah aku. Their reaction was as if it was some kind of noise or something. Aku fahamlah ini perpustakaan tapi, it's azan not some rock music, okay? I was like, "Apa pandang-pandang? Pergi solat!" Yg lebih menyakitkan hati ialah, remaja lelaki tadi itu menggeleng-gelengkan kepalanya seperti beliau telah menyaksikan sesuatu yg tidak sepatutnya terjadi. Aku lihat beliau mencapai earphones lalu menyumbatkannya ke telinga beliau. Even the non-muslims didn't show that kind of reaction! Aku rasa sangat tergoda untuk pergi ke tempat beliau dan menghadiahkan beliau sepenampar.

P/S: Kenapa aku nda solat? Aku uzur lah! Kau tau apa?

No comments:

Post a Comment