Saturday, April 26, 2014

Learn to Drive: Day 11

Pagi tadi macam biasa, pegi lagi kelas memandu. Tapi aku belum lagi kena ajar jugak laluan Mesapol-Sipitang tu. Ah. Bila dorang mo ajar aku laluan ni??? Aku ingat tadi kena ajar la suda kunun. Tapi masih lagi dalam litar. Ndapalah. Jadi tadi aku buat tiga2 tu lah, 3-point turn, side parking ngan bukit. First2 tu Encik Sabri temankan aku naik bukit tu. Dia bilang, "Cantik!" Hahaha. Sekali buat lagi 2nd time, terus nda cantik. Mati2 enjin pulak. Zzzzz.... Nda bulih kena puji sikit ko ni Nurul. Bidak. Hahahaha. Lepas tu Encik Sabri suruh aku praktis sendiri. Ngam2 satu jam dia signal dari jauh suruh aku berenti. Aku tanya, besok camana. Terus dia bilang, "AMS nda buka bisuk. Public holiday." I was like, "Ha? Public holiday?" Huh, apa2 lah. Malas plak aku mo banyak tanya. Pastu bila aku cakap kalau Rabu camana, ok ka? Dia bilang nanti dia call. Hummmppphhhh kalau aku tau bagus praktis 2 jam terus jak tadi. Ah Encik Sabri ni. Baru jak aku puji2 hari tu. Ni la ba ni dorang ni. Orang mo dapat lesen tu as soon as possible, tapi dorang ni lengah2 plak. Dari awal lagi begitu aku perhatikan dorang ni. Telampau laid back tul. Ada saturang kakak tu hari tu, dia bilang sampai 2 kali suda dia renew lesen L dia. But that was months ago lah. Before I went to KL lagi. Mesti dia ada suda lesen tu sekarang. Cousin aku si Akmal tu, who is more than 10 years younger than me, suda dapat lesen P dia. Padahal aku lagi awal dari dia daftar ambil lesen ni. Cis. Tapi ya lah, aku hari tu tergantung 2 bulan. Sepa suruh juga aku. Kalau nda, mesti ada suda ni lesen by now. Dia ambik di KK. Dia cakap kalau time kelas tu, 2 jam sekali. Pastu dia awal2 suda kena ajar laluan tu. Siap kena suruh pakai gear 5 lagi. Gila kan. Tapi, ok la jugak. Cepat dia pandai. Yg aku ni??? Ih menyesal aku nda ambik di KK. Zzzzz..... Nasib jugak nda payah bayar lagi for extra hours ni sebab memang begitu style dorang. Dari segi produktiviti, AMS ni memang nda berapa la aku tengok. Aku yg slow-mo ni pun rasa dorang ni slow. Suda la teda servis ambil n hantar balik. Adui. Mama bilang maybe dorang ni begini sebab dorang teda saingan. Dorang jak kan satu2nya sekolah memandu di Sipitang ni. Kalau di KK tu, banyak saingan so sebab tu dorang efisien, pantas, cepat. Huh..... Terpaksa lah aku ikut flow dorang ni. Apa bulih buat la Nurul. Kenalah ikut style Sipitang yg slow, laid back n relax ni. Perkataan "rushing" atau "haste" tidak wujud di sini. Zzzzz......

No comments:

Post a Comment