Sunday, July 14, 2013

Ramadhan 1434H: Day 5

Hari ini tiada apa2 yg menarik sangat. Hantar Fatin balik Kota Puteri jak (actually Macik Tipah jak yg hantar, aku balik terus ke Serdang lepas maghrib but what the heck it's the same thing). Ingat kalau sempat mau pi sungkai sama mama kalau Macik Tipah hantar Fatin petang. Tapi ndapalah... Cukup syukur suda macik tolong hantar. Lagipun mama ada sini sampai Sabtu depan. Tengoklah besok maybe aku pi tidur tempat mama di Berjaya Times Square Hotel. Boleh bertrip nanti. Hehehe. Cam si taik.

Sampai rumah Macik Tipah tadi a few minutes before Asar. Bazar Ramadhan sana best jugak. Nda macam Serdang ni. Banyak gila pilihan. Tapi terlampau banyak sangat sampai nda tau mau beli apa last2 aku beli nasi ayam. What a lame choice huh. Samalah macam orangnya jugak. Buruk oh kan? Hahaha. Tapi tapi tapi aku ada beli burger bakar jugak ok! Sedap lagi tuuuuu.... I was like "Uhhh sedap sedap" dari start aku makan sampai la habis. It was that good! Hahahaha. At first mau makan nasi ayam tu untuk sungkai n burger bakar tu untuk sahur, tapi disebabkan macik masak banyak, aku simpan la nasi ayam tu untuk sahur aku besok n burger bakar tu plak untuk "supper" aku. Kehkehkeh. Fatin pulak beli roti boom 2 keping untuk sahur dia besok n nasi kerabu n beberapa biji kuih untuk sungkai.

Hari tu, the day that I didn't update my Ramadhan Journal, I bought roti john black pepper for RM4.50, kuey teow goreng for RM2.50, a huge karipap for RM2, and teh bunga yg besar for RM1 (murah seringgit sebab time tu sudah dekat2 maghrib). It turned out that everything except for the teh bunga was a disappointment. Aku berjanji yg aku akan memboikot semua roti john yg ada di bazar Ramadhan Sri Serdang ni lepas ni. Nda sudah aku mau beli. Aku beli roti john daging with black pepper sauce tapi jangankan daging, sayur or telur pun was barely there. Gila la memang rip off. Aku rasa macam mau bagi balik jak n minta refund RM4.50. Zzzz.... The kuey teow goreng and karipap tu masalah dia cuma pasal rasa lah. Kureng. But it's understandable lah kan, because it's PUASA. I only ate the karipap half and gave the other half to the cats but even kucing pun nda mau makan. Lepas ni memang aku akan beli satu benda jak. Kalau mau beli extra pun cuma kuih. Memang nda best pun bazar sini so ndapayah la aku membazir.

Eh, apala yg aku melalut panjang2 ni. I better end this entry here. But before that, here's a picture of the meatball soup I cooked for sahur this morning.
 

Boleh tahan sedap jugak aku masak. I'm proud of it. Hehehe bukan riak ok, I'm just saying that I'm proud of it. Fatin siap suruh aku cuba masak tomyam pulak. Haha. Okay, nanti mau try lah. Hehe.

Good night! :)

No comments:

Post a Comment